Stichting Chris en Voorkom! en Serviant werken al ruim 12 jaar samen. Chris en Voorkom! heeft een belangrijk aandeel in de ruim 200.000 gevoerde chatgesprekken. De organisatie wordt ook als klankbord regelmatig geraadpleegd bij de doorontwikkeling van Serviants Live Chat.

De taart wordt aangesneden

Een goed gesprek en een luisterend oor

Serviant sprak met Alise Vleesenbeek (Manager Chris) en Lisette Bos (Teamcoach Chris online) onder andere over hun ervaringen met de Live Chat van Serviant. “Het doel van de chat is vooral het hebben van een goed gesprek, het bieden van een luisterend oor en het zorgen voor een doorverwijzing naar de juiste instanties. We willen een brug slaan tussen jongeren en een voor hen vertrouwde omgeving.”, aldus Lisette Bos.

Gemiddeld worden per dag 13 chatgesprekken gevoerd. Dit kunnen zowel eenmalige gesprekken zijn als gesprekken met jongeren, die de chat van Chris vaker bezoeken.

“We willen een brug slaan tussen jongeren en een voor hen vertrouwde omgeving.”

Lisette Bos

Volgens Alise Vleesenbeek komen deze jongeren terug, omdat ze daadwerkelijk gehoord worden. “De stap voor jongeren om over moeilijke onderwerpen zoals depressie, pesten, automutilatie of misbruik te vertellen is vaak heel groot. Dus daar heb je soms meer steun en dus ook meerdere gesprekken bij nodig om uiteindelijk die stap toch te kunnen zetten. Ook is het anoniem kunnen chatten daarom van toegevoegde waarde voor de jongeren.”

Lees het volledige artikel terug op de website van Serviant.